Menu

Email: szarvas@gyszc.hu
      info@szvki.hu

Kék Lagúna

Szeretjük nagyon a szakmánkat, a máltai gyakorlatot, de leginkább a közös kirándulásokat. Heti öt napot dolgozunk és utána két szabadnapunk van. Nem könnyen, de sikerült elérni, hogy mindenki ugyanakkor kapja a szabadnapját.

Első közös kirándulásunk, tanáraink nélkül, Comino szigetére, a Kék Lagúnához vezetett. Mikor Gozóra mentünk komppal, akkor már láthattuk messziről a Kék Lagúnát. Mindenki úgy gondolta, ide el kell jönni.

Elérkezett a várva vár nap. Vasárnap reggel kicsit álmosan indultunk kirándulni, hiszen többen még előző este (éjjel) dolgoztunk. Kb. egy órát buszoztunk Mellieharaba, és onnan kishajóval mentünk át Camino szigetére.

Megérkezésünkkor csodás látvány fogadott minket: ragyogó napsütés, gyönyörű, kristálytiszta víz, barlangok, homokos strand, és sziklák mindenfele. Percekig csak csodálkoztunk, milyen gyönyörű. Még az is, aki járt már ott.

A sziget mindössze 3,5 km² területű, Gozó és Málta között helyezkedik el, nevét a kumin nevű gyógynövényről kapta. A szigeten nincs autó, szinte az egész sziget természetvédelmi terület, az állandó népessége mindössze négy fő. Mivel most októberben jó az idő, ezért kicsit többen voltunk. A sziget legszebb része a Kék Lagúna.

Letelepedtünk egy nagy sziklára. A lányok rögtön vettek unikornisos úszógumit a strandoláshoz. Voltak, akik kis hajókkal a barlangok felé  hajóztak, és nagyon jó fotókat készítettek. Volt, aki szinte egész nap crazy boatozott, többen körbesétálták a szigetet is. Én főleg búvárkodtam, sikerült is 8 m mélyre leereszkedni. Egy tengeri csillagot fel is hoztam, de nem fotóztam le, így senki nem hiszi el.

Nagyon kellemesen elfáradtunk az utolsó hajók egyikével visszajöttünk Máltára. A visszaúton eldöntöttük: ide vissza fogunk még jönnünk.