Menu

Email: szarvas@gyszc.hu
      info@szvki.hu

Vendéglős diákok Portugáliában

A Székely Mihály Alapítvány nyertes Erasmus+ pályázatával külföldi kiutazást nyertünk: Aszódi Zsófia (12.H szakács) Biacsi Vivien (KSZ/11. szakács) Papp Diána (10.H szakács) Munkácsi Richárd (13.D vendéglős) László István (12.H szakács) Szabó István (12.H szakács). Portugáliában, Barcelos városában teljesítettük szakmai gyakorlatunkat a Storia del Caffé, Nariz de Pato, és Casa Sémea vendéglátóhelyeken. A pályázat címe ebben az évben „Halak, vizek, ízek hasonlóságok és különbségek két nemzet halfogyasztásában”. A portugálok étkezésében jelentős a halfogyasztás, amelyet mi is tapasztaltunk az ott töltött idő során.

A szakmai tapasztalatunk megszerzése mellett nagy hangsúlyt fektettünk a nyelvi problémák áthidalására, hiszen az angol nyelv mellett elsajátítottuk a portugál nyelv alapjait. A munka mellett szabadidőnkben a Mobility Friends fogadóintézmény munkatársai programokat szerveztek nekünk. Portoban városnézés mellett hajókiránduláson és borospince látogatáson vettünk részt, Bragában megnéztük a Bom Jesus templomot, Guimaraes városában a 11.századból megmaradt gyönyörű várat tekintettük meg . Viana do Castelloban lementünk az Atlanti óceán partjára, ahol csodálatos panoráma tárult elénk. Meglátogattuk a Ponte de Lima hídját, megtekintettük a szilárd fallal teljesen körbevett Valenca városát. Programunkat egy spanyolországi kirándulás is színesítette. Barcelos városában egy helyi étteremben megszerveztük a magyar estet, ahol gulyáslevest és palacsintát készítettünk. Magyaros ételeink nagy sikert arattak a helyiek és a szintén pályázat által kijutott más országok fiataljai  körében is. Kint tartózkodásunk alatt jó kapcsolatot építettünk ki a közel 150 főt számláló török, cseh, lengyel és litván diákokkal. Köszönjük iskolánk alapítványának, az iskolánknak és a Mobility Friends összes dolgozójának ezt a felejthetetlen 4 hetet Portugáliában.

A szakmai tapasztalatunk megszerzése mellett nagy hangsúlyt fektettünk a nyelvi problémák áthidalására, hiszen az angol nyelv mellett elsajátítottuk a portugál nyelv alapjait. A munka mellett szabadidőnkben a Mobility Friends fogadóintézmény munkatársai programokat szerveztek nekünk. Portoban városnézés mellett hajókiránduláson és borospince látogatáson vettünk részt, Bragában megnéztük a Bom Jesus templomot, Guimaraes városában a 11.századból megmaradt gyönyörű várat tekintettük meg . Viana do Castelloban lementünk az Atlanti óceán partjára, ahol csodálatos panoráma tárult elénk. Meglátogattuk a Ponte de Lima hídját, megtekintettük a szilárd fallal teljesen körbevett Valenca városát. Programunkat egy spanyolországi kirándulás is színesítette. Barcelos városában egy helyi étteremben megszerveztük a magyar estet, ahol gulyáslevest és palacsintát készítettünk. Magyaros ételeink nagy sikert arattak a helyiek és a szintén pályázat által kijutott más országok fiataljai  körében is. Kint tartózkodásunk alatt jó kapcsolatot építettünk ki a közel 150 főt számláló török, cseh, lengyel és litván diákokkal. Köszönjük iskolánk alapítványának, az iskolánknak és a Mobility Friends összes dolgozójának ezt a felejthetetlen 4 hetet Portugáliában.

A kiutazó diákok

Nemcsak az iskola, hanem az Alapítvány is nyertes!

A Székely Mihály Szakképzésért Alapítvány rendszeresen támogatja a Székely Mihály Szakképző Iskolában tanuló diákokat nem csak anyagilag, hanem pályázati programok megvalósításával is.

Az alapítvány egyik legfontosabb célkitűzése a szakképzésben tanuló diákok új lehetőségekhez juttatása, tapasztalatszerzés lehetősége, a civil életben való kommunikáció gyakorlása, hiszen a gyorsan változó világunkban a megújuló oktatási rendszereknek alkalmazkodniuk kell a tanítás-tanulás új formáihoz, így a gyakorlatorientált képzésekhez is. Az európai munkaerőpiac elvárja, hogy minél képzettebb szakemberek kerüljenek ki a munka világába.

A Tempus Közalapítványhoz benyújtott pályázat - mely a szakképzésben tanuló diákok külföldi szakmai gyakorlatának támogatására irányult – 10.836 euró támogatásban részült. Mivel a turizmus-vendéglátás szerepe az Európai Unió gazdasági folyamataiban kiemelkedő jelentőségű, ezért a pályázatban megfogalmazott célkitűzések is a vendéglátásra irányultak. Pályázat címe: „Halak, vizek, ízek” Hasonlóságok és különbségek a két nemzet halfogyasztásában. Az alapítvány az iskolával együttműködve 6 diáknak adott lehetőséget 4 hetes szakmai gyakorlatra kiutazni Portugália Barcelos városába. A diákok a vendéglátás területén gyarapíthatták szakmai ismereteiket, készségeiket. Az angol nyelv gyakorlása mellett egy hónap alatt a portugál nyelv alapjaival és a mediterrán kultúrával is megismerkedhettek. Kiutazó diákok: Papp Diána 10.H, Aszódi Zsófia 12.H, Szabó István 12.H, László István 12.H, Biacsi Vivien Ksz/11, Munkácsi Richárd 13.D .